Przejdź do forum

giełda kwiatowa fioreo - logo


Szukanie zaawansowane

Porady

Zastanawiasz się jak wyposażyć kwiaciarnię? Jak zwiększyć obroty?
Jak zwiększyć sprzedaż?
Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? Kwiaciarnie.

    Jakość obsługi klientów to bardzo istotna rzecz, związana jest bowiem bezpośrednio z przychodami kwiaciarni. Najpiękniejsze kwiaty, niesamowity wystrój i oryginalne produkty nie wystarczą, aby klient wracał do Ciebie po kolejne zakupy. Jest coś, co może go do Twojego sklepu zrazić. Jest to zła jakość produktów oraz niemiła obsługa. A tak ujął to założyciel międzynarodowej sieci hoteli Oberoi Mohan Singh Oberoi: „Możesz postawić hotel ze szczerego złota, ale nikt go nie odwiedzi, jeżeli nie zapewnisz obsługi wysokiej jakości”.

 

Pewnie byłeś świadkiem złej obsługi przez kelnera w restauracji. Nawet najpyszniejsze dania nie zniwelują arogancji kelnera czy braku zainteresowania gośćmi. Takie miejsce będzie dla Ciebie miejscówką spaloną, nie wrócisz już tam, a tym bardziej nie polecisz jej swoim znajomym.

 

 

Nie przerzucaj na klienta złych emocji. To nie on jest winien, że masz kłopoty lub po prostu wstałeś lewą nogą. Są różne sposoby odreagowywania stresu, ale na pewno nie jest to obsługa klientów.

 

 

Jeśli posiadasz personel, przede wszystkim musisz być dla nich wzorem wysokiej kultury osobistej i dobrego kontaktu z klientami. Jaki szef, taka cała obsługa.

 

 

Przyjmuj do pracy ludzi życzliwych i empatycznych. Zamknięci w sobie, antypatyczni ludzie, nawet, jeśli będą największymi profesjonalistami w dziedzinie kwiatów, mogą odstraszać, a nie przyciągać klientów.

 

 

Upewnij się, w jaki sposób Twój personel odnosi się do klientów. Czy jest życzliwy, pomocny, a przy okazji oczywiście fachowy?

 

 

Zwróć uwagę, w jaki sposób Twoi pracownicy rozmawiają z klientami. Czy dostatecznie często wypowiadają magiczne słowa, takie jak: „dzień dobry”,„uprzejmie proszę” czy „serdecznie dziękuję”. Grzeczność nic nie kosztuje, dlatego należy z niej jak najczęściej korzystać. Wprowadź schemat rozmowy z klientem. To nie jest żart. Niech każdy klient będzie żegnany zdaniem: „Dziękujemy i życzymy udanego dnia/wieczoru. Zapraszamy ponownie”. Każdego klienta należy traktować bardzo indywidualnie. Musi poczuć, że w danej chwili nie ma nic dla personelu ważniejszego od niego. Dobrze spuentował to Douglas Edwards, wieloletni dziennikarz amerykańskiej stacji CBS: „Cztery podstawowe zachowania w doskonałości obsługi: spójrz na mnie, uśmiechnij się do mnie, powiedz do mnie, podziękuj mi”.

 

 

      Konsekwentne udoskonalanie jakości obsługi jest najtańszą aktywnością marketingową, która pozwala na utrzymanie klientów. Jest podstawą, która powinna być spełniona w każdej firmie. Bez niej żadne fajerwerki nie pomogą w zatrzymaniu klientów.

 

 

     Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl , która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym nawiązały współpracę z naszą firmą. Co jakiś czas fioreo.pl będzie udostępniało "praktyczne porady" za pośrednictwem naszej strony. O nowych artykułach będziemy informować naszych użytkowników za pomocą newslettera. Polub nas na facebooku!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fioreo - Cieślak International sp. z o.o. • ul. Skrajnia 20, 62-814 Blizanów
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach wielkopolskiego regionalnego programu operacyjnego na lata 2007-2013
FUNDUSZE EUROPEJSKIE - DLA ROZWOJU INNOWACYJNEJ WIELKOPOLSKI